به گزارش سایت خبری رازق منوچهر خواجه دلویی امروز در حاشیه نشست خبری رئیس بنیاد مستضعفان، درباره آزادراه تهران-شمال و عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: در قطعات محتلف این آزادراه مدلهایی دیده شده است که با توجه به محدودیت بودجه دولت، بتوان در قالب مشارکت عمل کرد.
وی با بیان اینکه با اجرای قطعه یک، مسیر نسبت به مسیر فعلی 60 کیلومتر کوتاهتر میشود، گفت: در این پروژه 5 پیمانکار ایرانی در حال فعالیت هستند که فقط یکی از پیمانکاران جزء شرکتهای زیرمجموعه بنیاد است.
معاون توسعه ساختمان بنیاد با بیان اینکه در قطعه 2 آزادراه تهران-شمال 2 پیمانکار در حال فعالیت هستند، افزود: در این قطعه تونل شرقی در سال 96 عبور داده میشود و تلاش میکنیم قطعه 2 را ابتدای سال 97 تکمیل کنیم.
وی با بیان اینکه قطعه دوم از دو آب شهرستانک تا پل زنگوله 22 کیلومتر طول دارد، افزود: هماکنون 2 پیمانکار از شمال و جنوبشرق با 120 دستگاه ماشینآلات راهسازی در این قطعه در حال فعالیت هستند.
خواجهدلویی با بیان اینکه اجرای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال 4 سال زمان لازم دارد، گفت: پیشبینی میکنیم کل قطعات آزادراه تهران- شمال تا 5 سال آینده زیر بار ترافیک برود.
وی افزود: در قطعه سوم تاکنون هیچ عملیات اجرایی انجام نشده اما مجریان پروژه در مرحله انتخاب مشاور ایرانی با جوینت خارجی برای تکمیل مطالعات و طراحی هستند.
معاون توسعه ساختمان بنیاد درباره تامین اعتبار آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: واحدهای غیردولتی میتوانند در ساخت زیربنایی حمل و نقل وارد شوند.
وی با بیان اینکه طبق قرارداد بنیاد با وزارت راه در آزادراه تهران-شمال مشارکت 50-50 دارد، گفت: ما اجرا را بر عهده داریم و تا استهلاک سرمایه و تأمین سود مورد انتظار، عوامل در اختیار بنیاد است.
معاون توسعه ساختمان بنیاد با بیان اینکه براورد میشود قطعه یک حدود 1200 میلیارد تومان هزینه داشته باشد، گفت: قطعه دوم آزادراه نیز با احتساب ساخت تونلهای شرقی و غربی حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
خواجهدلویی بیان کرد: در قطعه 3 مطالعات در حال انجام است اما پیشبینی میکنیم هزینه اجرای این قطعه نیز 4 هزار میلیارد تومان باشد. |