امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/09/16 - 13:29 كد :52143
ماجرای فروش بلیت‌های 500 هزار تومانی
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با بیان این‌که پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هیچ افزایش قیمتی در بلیت‌ها نداشته‌ایم، تاکید کرد: افزایش اخیر قیمت‌ بلیت‌ها قطعا تخلف آژانسهای غیرهمکار ایرلاین در فروش بوده که با توجه به التهاب بازار در ایام پرترافیک سفر از سوی آنها ارائه شده است.

به گزارش سایت خبری «رازق» علی مهرآور درباره فروش بلیت یکی از پروازهای این شرکت هواپیمایی با نرخ حدود 500 هزار تومان اعلام کرد: قطعا قیمت بلیت اعلام شده از سوی سوء‌استفاده‌کنندگانی بوده که هیچ رابطه کاری و قراردادی با هواپیمایی معراج نداشته‌اند. البته با پیگیری‌های صورت گرفته جلوی این گرانفروشی گرفته شده و با تمام آنها به زودی برخورد خواهد شد.

 

 

وی با بیان این‌که فروش بلیت با قیمت بالا در تعداد بسیار محدود و فقط در ایام پرترافیک صورت گرفته، درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری این قیمت‌ها توضیح داد: متاسفانه برخی سایت‌های فروش بلیت یا شرکت‌هایی که بعضا زیرمجموعه برخی آژانس‌ها هستند، نسبت به خرید بلیت از سایت رسمی ایرلاین البته با تعداد محدود اقدام می‌کنند و این بلیت‌ها را با نرخ‌های بالا در قالب بلیت الکترونیکی غیرقانونی که هیچ کد پیگیری رسمی ندارند، به فروش می‌رسانند. با توجه به نظارت‌هایی که وجود دارد قطعا این افراد نمی‌توانند تعداد بالایی بلیت را به این سبک توزیع کنند.

 

 

مهرآور با بیان این‌که ایرلاین معراج آماده است تخلف مربوط به افزایش قیمت بلیت‌ها را به‌طور کامل پیگیری کند، تاکید کرد: اگر افرادی بلیت رسمی این شرکت با قیمت خارج از نرخ نامه رسمی معراج را از آژانس‌های معتبر طرف قرارداد خریداری کرده‌اند، با مراجعه به شرکت‌ معراج می‌توانند نسبت به پیگیری آن جهت شناسایی خاطیان و دریافت هزینه خود اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: قطعا در این فضا باید شرایطی برای یک رقابت سالم و با حذف واسطه‌های متخلف بازار صورت گیرد که این کار در حال پیگیری است.

 

 

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج ادامه داد: در طول ماه‌های گذشته این شرکت پیشنهادی برای ایجاد شبکه توزیع و فروش مشترک و فروش مستقیم بلیت به مسافرین به انجمن صنفی و دیگر شرکت‌ها ارائه کرده تا به وسیله آن بتوان شرایطی را برای سهولت دسترسی مسافران و تعادل قیمت نرخ بلیت به وجود آورد که این موضوع در حال نهایی شدن است.

 

مهرآور درباره چگونگی محاسبه کارمزد یا بهای خدمات ایرلاین‌ها نیز در صورت اجرایی شدن طرح یکپارچه فروش بلیت از سوی تمام ایرلاین‌ها گفت: همانطور که در بسیاری از نقاط جهان مرسوم است، آژانس هواپیمایی باید قیمت بلیت را براساس آنچه که ایرلاین به شکل رسمی اعلام کرده به فروش برساند و بهای خدمات خود را با نرخ تایید شده از طریق ایرلاین مربوطه دریافت کند.

 

به گزارش ایسنا، چند روز قبل در آستانه روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) برخی سایت های فروش بلیت هواپیما نسبت به افزایش نرخ بلیت تا 500 هزار تومان اقدام کردند که این موضوع باعث واکنش‌هایی شد. با توجه به اینکه این اتفاق تنها چند روز پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شکل گرفت، این نگرانی را به وجود آورد که این روند در آینده نیز تکرار شود.

 

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در جریان اجرای طرح آزادسازی نظارتی دائمی بر فرایند فروش بلیت هواپیما خواهد داشت و اجازه نمی دهد آژانس های متخلف نرخ ها را بیش از عرف بازار افزایش دهند.

 

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 479
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.