امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1394/09/16 - 18:09 كد :52205
هتل‌ها گران می‌شوند
رییس جامعه هتلداران ایران از بررسی نرخ هتل‌ها به منظور افزایش آن خبر داد و گفت: از زمستان امسال و یا اوایل سال آینده، شاهد افزایش قیمت هتل‌ها خواهیم بود، این تکلیف از اواخر آذر یا اوایل دی ماه مشخص خواهد شد، چون در هر حال ما باید نسبت به تورم داخلی، حتما قیمت‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش سایت خبری «رازق» دی‌ماه هر سال جامعه هتلداران ایران با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نرخ جدیدی را برای یک سال هتل‌ها تعیین می‌کند، بر همین اساس جمشید حمزه‌زاده گفت: زمستان امسال نیز شاهد افزایش قیمت هتل‌ها تا 20 درصد خواهیم بود.

او در پاسخ به این پرسش که تعیین نرخ یک ساله برای هتل‌ها، برنامه‌ریزی گردشگری را چطور امکان‌پذیر می‌کند، آن هم در شرایطی که گردشگران خارجی به خرید محصول مورد نظر خود دست‌کم از شش ماه تا یک سال پیش عادت دارند و متعاقب آن آژانس‌های داخلی باید از یک سال قبل برنامه سفرشان را تنظیم و عرضه کرده باشند، اظهار کرد: مبنای کار هتل‌ها مشخص است. ضمن آنکه ما مدت‌هاست هر زمستان قیمت یک سال را با میانگین 20 درصد تعیین می‌کنیم، این شرایط قابل پیش‌بینی شده و آژانس‌ها به راحتی می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

رییس جامعه هتلداران درباره اقدام برخی هتل‌ها برای اعلام نکردن نرخ سال آینده و همچنین رزرو نکردن اتاق به انگیزه افزایش قیمت‌ها گفت: این اقدام تخلف نیست. هتل‌ها می‌توانند رزروها را انجام دهند، اما در قرارداد خود شرط افزایش قیمت سال آینده را اعلام کنند تا مشتری در جریان باشد و هنگام تسویه حساب مشکلی پیش نیاید.

او با تاکید بر این که در حال حاضر هتل‌ها از نظر قانونی حق اضافه کردن حتی یک ریال را هم ندارند، افزود: در صورتیکه هتل‌ها خلاف نرخ بُرد از مشتری پول دریافت کنند، تخلف کرده‌اند که اگر این موارد تخلف به جامعه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اطلاع داده شود، حتما با آن برخورد خواهد شد.

حمزه‌زاده اضافه کرد: ما بارها از آژانس‌هایی که معتقدند هتل‌ها گران‌فروشی می‌کنند، خواسته‌ایم مصداق و سند ارائه دهند، اما تا کنون هیچ سندی که مصداق این ادعا باشد ارائه نکرده‌اند.

او درباره تغییر نرخ برخی هتل‌ها برای زمستانِ پیش رو، قبل از آن که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، گفت: افزایش نرخ برای یک سال آینده هنوز اعلام نشده، ممکن است برخی هتل‌ها قبلا اتاق‌هایشان را با قیمت دارای تخفیف فروخته باشند و حالا تصمیم گرفته‌اند نرخ ها را واقعی کنند.

وی تاکید کرد: هتل‌ها موظف‌اند نرخ مصوب را در بورد اعلام کنند، اگر این قیمت‌ها در دسترس مشتری نباشد، تخلف کرده‌اند. اگر هم قیمت‌های اعلام شده آنها به مشتری بیشتر از نرخ بورد باشد، بازهم تخلف است و در صورتیکه این موارد به ما اطلاع داده شود، پیگیر خواهیم شد.

رییس جامعه هتلداران ایران درباره علت قرار نگرفتن نرخ هتل‌ها در سایت جامعه و یا سایت اینترنتی در دسترس مردم، اظهار کرد: این امکان‌پذیر نیست، چون شما در کل کشور دو هتل هم ستاره را پیدا نمی‌کنید که قیمت مشابه داشته باشند، اگر قصد اجرای چنین تصمیمی را هم داشته باشیم باید به اندازه بیش از 1100 واحد قمیت بدهیم که این امکان‌پذیر نیست، برای همین ما از هتل‌ها خواسته‌ایم قیمت‌های خود را اعلام کنند تا براساس شاخص‌ها، آن را مصوب کنیم.

حمزه‌زاده درباره علت تفاوت نرخ هتل‌های هم ستاره، گفت: نرخ هتل‌ها معمولا بر مبنای استان با درنظر گرفتن ملاحظات آن، وضعیت گردشگری آن منطقه، امکانات، تجهیزات و سال بهره‌برداری تعیین می‌شود، برای همین گاه دو هتل 5 ستاره با وجود آن که در یک استان فعالیت می‌کنند، قیمت مشابه ندارند.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 401
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.