امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/09/20 - 10:53 كد :62549
پیشرفت غول اینترنتی چین در تست خودروی خودران
غول جست و جوی اینترنتی چینی «بایدو» به رقابت برای طراحی خودروهای خودران پیوست و قصد دارد نخستین مدل در این حوزه را تا سه سال آینده در چین عرضه کند.

به گزارش سایت خبری رازق، وانگ جینگ، نایب رییس ارشد بایدو به وال استریت ژورنال اظهار کرد: این شرکت واحد کسب و کار جدیدی را ایجاد نموده که در حوزه طراحی خودروهای خودران فعالیت خواهد کرد و آقای وانگ مدیریت این واحد را برعهده خواهد داشت.

غولهای فناوری شامل گوگل و سامسونگ الکترونیکس و خودروسازانی مانند تویوتا موتور و تسلا موتورز سرگرم رقابت برای طراحی قطعات و فناوری لازم برای خودروهای خودران و متصل به اینترنت هستند. بسیاری از خودروسازان در حال حاضر امکاناتی را عرضه کرده اند که خودروها را قادر می‌سازند کنترل اعمالی مانند ترمز را بدست بگیرند و ایمنی را افزایش دهند.

برنامه بایدو برای طراحی خودروی خودران در شرایطی مطرح می‌شود که گوگل به عرضه فناوری خودروی خودران در بازار نزدیک شده است. این غول اینترنتی آمریکایی در سپتامبر یک مدیر باسابقه صنعت خودرو را برای اداره این پروژه که در سال 2009 کلید خورد، استخدام کرد و اکنون درگیر مشکلات پیچیده ای مانند پیچیدن به موقع خودرو و توقف آن در پشت چراغ قرمز است.

بایدو هم مانند گوگل بلندپروازیهای بزرگی را برای استفاده از اطلاعات نقشه و فناوری یادگیری عمیق دارد که با استفاده از آن، رایانه‌ها برای درک خیل عظیمی از اطلاعات، عملکرد مغز انسان را شبیه سازی می‌کنند.

این شرکت چینی سال گذشته محقق استنفورد را که به ایجاد واحد هوش مصنوعی گوگل کمک کرده بود، برای مدیریت مرکز تحقیقاتی خود در سانی وال کالیفرنیا استخدام کرد و از وی به عنوان یکی از محققان مشارکت کننده در پروژه خودروی خودران نام برد.

دو نمونه اولیه خودروی خودران بایدو که مدل تغییریافته BMW 3 Series هستند، در حومه شمالی پکن آزمایش شده اند و این شرکت قصد دارد ناوگان خودروهای خودران را گسترش دهد و به همین منظور با خودروسازان چینی و خارجی سرگرم مذاکره است.

طبق طرح بایدو، این خودروها در مسیرهای ثابت یا در محدوده‌های شهری برای استفاده عمومی فعالیت خواهند کرد با اینهمه این شرکت زمان مشخصی را برای عرضه تجاری این خودروها اعلام نکرد.

گروه مشاوره بوستون پیش بینی کرده است خودروهای خودران تا سال 2025 وارد بازار نخواهند شد اما می‌توانند زودتر از زمان مذکور به شکل کنترل شده مانند خدمات اشتراک خودروی اتوماتیک در مراکز شهر مورد استفاده قرار بگیرند.

اتوبوسهای بدون راننده مورد آزمایش قرار گرفته اند یا بزودی در شهرهایی مانند سیون سوییس و تریکالای یونان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شرکت اتوبوس سازی ژنگ ژو یوتونگ چین در سپتامبر اعلام کرد که نمونه اولیه از اتوبوسهای بدون راننده این شرکت 33 کیلومتر را به صورت آزمایشی در جاده‌های بین شهری طی کرده اند و قادر به تغییر لاین، عبور از کنار خودروهای دیگر و پاسخ به چراغهای ترافیکی بوده اند.

خودروهای بایدو به رادار لیزری، حسگرها و دوربینهایی با برد دید مختلف مجهز هستند و نرم افزار آنها از نقشه‌های دیجیتالی و فناوری درک عمیق این شرکت بهره برده اند.

بایدو اعلام کرده خودروی خودران این شرکت چند صد بار در بزرگراه تست شده و هر روز سفرهای متعددی داشته است.

با اینهمه بایدو از گوگل که 50 خودروی خودرانش میلیونها مایل را پیموده اند و در حال حاضر در جاده‌های عمومی مناطق شهری کالیفرنیا و اوستین تگزاس تحت آزمایش قرار دارند، بسیار عقب‌تر است.

گام بعدی بایدو تست نمونه اولیه خودروی خودران در خیابانهای باریک شهر یا بلوارهای عریض و در شرایط بارانی و برفی است.

چالش دیگری که پیش روی بایدو قرار دارد، عدم وجود قوانینی در چین است که به خودروهای خودران اجازه فعالیت می‌دهند با اینهمه این شرکت معتقد است چنین فناوری جاده‌ها را ایمن‌تر می‌سازد.

سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده است که 261 هزار نفر در سال 2013 در جاده‌های چین کشته شدند که بسیار بیشتر از آمار 32 هزار نفر کشته در سال آمریکا است.

نظرسنجی شرکت مشاوره مک کنزی نشان داده که 93 درصد از چینی‌ها در مقایسه با 76 درصد آلمانی‌ها و 67 درصد آمریکایی‌ها علاقمند به داشتن خودرویی با امکانات اتوماتیک هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 241
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.