امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/09/24 - 12:21 كد :62999
افزایش سهم تحقیقات در تولید ناخالص داخلی
معاون امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی از هدف‌گذاری افزایش سهم تحقیقات در تولید ناخالص داخلی به دو درصد در سال 1399 خبر داد و گفت: باید در سال آتی براساس بخشنامه و برنامه ششم توسعه که در حال نهایی شدن است سهم تولید علم را در تولید ناخالص داخلی از 0.48 درصد به دو درصد در سال 1399 برسد.

به گزارش سایت خبری رازق، محمد رضا واعظ مهدوی - معاون امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی – در هفته پژوهش و فناوری و به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این‌که سهم تحقیقات و توسعه و تعداد اختراعات و سرانه مقالات باید افزایش یابند، گفت: با وجود مشکلات و محدودیت‌های جدی، کاهش قیمت نفت، محدودیت درآمدهای مالیاتی و رکود اقتصادی باید سرمایه‌گذاری‌ها را برای رشد تحقیقات و رسیدن به هدف دو درصدی تحقیقات تا سال 1399 برسانیم، بنابراین می‌بایست ترویج و عملیاتی‌شدن این هدف‌گذاری را در بخش خصوصی و غیردولتی افزایش دهیم.

 

 

وی همچنین افزود: طبق مصوبه برنامه ششم توسعه در حوزه پژوهش و فناوری تعداد اختراعات در سال می‌بایست در 21عدد به 35 عدد و سرانه مقالات از 0.5 درصد به 9 درصد برسد. همچنین سهم محصولات فناوری نیز باید از نیم درصد به پنج درصد برسد که این اهداف کمی برای عملیاتی‌شدن سیاست‌های کلی برنامه توسعه است.

 

 

معاون امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی همچنین از ضرورت مردمی‌سازی علمی سخن گفت و ادامه داد: مردم‌سازی علمی که در سند سیاست‌گذاری علمی در اروپا مطرح است، موجب خارج شدن انحصار تحقیق و پژوهش از موسسات عالی و دانشگاه‌ها می‌شود که در این صورت با آگاهی مردم به دانش روز و تحقیقات دولت‌ها نیز منظم و علمی خواهند شد و تحقیق و پژوهش کارکرد توسعه‌ای پیدا می‌کند.

 

 

در ادامه‌ جشن سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین از شش دستاورد تحقیقاتی در زمینه‌ کشاورزی رونمایی شد و از هشت تفاهم‌نامه و قرار‌داد در این مراسم تکریم شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 348
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.