امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اجتماعی
تاريخ انتشار : 1394/09/24 - 14:49 كد :63035
جرایم سنگین در انتظار فروشندگان قطعات یدکی تقلبی
عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو از فروش برخی قطعات تقلبی خودروها با برندهای مطرح در بازار خبرداد و گفت: نامه‌نگاری‌هایی با دولت انجام شده است تا برای این افراد جرایم سنگین در نظر گرفته شود.

به گزارش سایت خبری«رازق»، رامین پیمان‌فر از فروش گسترده قطعات تقلبی خودروها با برند و بسته‌بندی کمپانی‌های خودروساز در بازار خبرداد و گفت: برخی مراجعه‌کنندگان به تعمیرگاه‌های مجاز خودروسازان تصورشان بر این است که قطعات یدکی مورد استفاده در تعمیرات از سوی تعمیرگاه‌ها، قیمتی بالاتر از بازار دارد و بنابراین معتقدند که مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، هزینه آنها را برای تعویض قطعات و تعمیر، بالا می‌برد.

عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو افزود: این در شرایطی است که برخی فروشندگان لوازم یدکی در بازار، قطعات یدکی تقلبی را با بسته‌بندی برندهای مطرح و خودروسازان در بازار به فروش می‌رسانند که قیمتی کمتر از قیمت قطعات اصلی عرضه شده در نمایندگی‌ها دارند، در حالی که برخی نمایندگی‌های خودروسازان، از تعویض قطعات حاشیه سود اندکی دارند و ترجیح می‌دهند که بخش تعمیر و خدمات را از نمایندگی خود حذف کنند، در حالی که این یک اجبار است که در کنار فروش خودرو، باید خدمات پس از فروش نیز داده شود.

وی تصریح کرد: از طریق انجمن صنفی خدمات پس از فروش پیگیر این هستیم که دولت تدبیری بیاندیشد که برای افرادی که قطعات تقلبی خودروها را به جای قطعات اصلی و در بسته بندی و با برند خودروسازان عرضه می‌کنند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود تا قطعات بی کیفیت، به نام تولیدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.

به گفته پیمان‌فر، میانگین مراجعه خودروها به تعمیرگاه‌ها 2.8 اعلام شده و البته هدفگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این رقم ظرف مدت 4 سال به یک برسد، این عدد بر اساس تعداد خودروهای مراجعه شده نسبت به کل تولید خودرو در بازه زمانی خاص محاسبه می شود و البته ما برنامه ریزی کرده‌ایم که ظرف مدت کمتر از 4 سال به رقم یک برسیم.

وی اظهار داشت: شرکت‌های خوب در زمینه خودرو، تنها به جایگاه تولید با کیفیت نمی‌اندیشند، بلکه به خدمات پس از فروش مناسب و به دلخواه مشتری هم فکر می کنند. بنابراین اگر خودروسازی می خواهد حضور پایداری در بازار ایران داشته باشد، باید به خدمات پس از فروش هم فکر کند؛ چراکه خرید خودرو فرآیندی زمان بر نیست، اما استفاده از آن فرآیندی 5 تا 10 ساله دارد که در طول این مدت باید به نحوی پشتیبانی شود، بنابراین یکی از اقدامات جدید خودروسازان به ویژه خودروسازان چینی، سرمایه گذاری در حوزه قطعات یدکی است.

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 399
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.