امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/09/29 - 16:08 كد :83688
رونق به جاده مخصوص رسید
دو خودروساز بزرگ کشور پس از تجربه چهار سال رکود در عرضه و تقاضای خودرو، مدتی است با اجرایی شدن وام 25 میلیونی و فروش 125 هزار دستگاه خودرو در کمتر از یک هفته، تبلیغ محصولات خود را از طرق مختلف در سراسر کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری «رازق» پیش از دهه 90 آگهی‌های تلویزیونی، روزنامه‌ای و جاده‌ای در قرق خودروسازان بود که پس از تحریم‌ها و کاهش تولید تبلیغات خودروسازان کمتر شد و آنها حتی قادر نبودند در بیلبوردهای جاده‌ای به تبلیغات محصولات خود بپردازند.

کار به جایی رسید که چندی پیش در دوران رکود شدید صدا و سیما نیز اعلام کرده بود به دلیل بدهی شدید خودروسازان حاضر نیست تیزر تبلیغاتی آنها را به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر پخش کند.

حال پس از یک دوره رکود شدید که هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضا ایجاد شده بود، خودروسازان رفته رفته در رسانه‌های مکتوب و تصویری تبلیغات خود را آغاز کرده و سعی دارند با ابزار آگهی برخی رسانه‌ها را به قبضه خود درآورند.

آنها چند هفته‌ای است که در اتوبان‌های همت و حکیم به معرفی محصولات جدید خود از طریق چند بیلبورد بپردازند. به عنوان مثال سایپا تبلیغات خودرو ساندرو را آغاز کرده و ایران خودرو نیز به تبلیغ شاسی بلند چینی خود، هایما اس7 پرداخته است.

در این میان برخی از خودروسازان داخلی که به مونتاژ خودروهای چینی می‌پردازند با جدیت بیشتری به تبلیغ پرداخته اند و حتی در میادین ورزشی و مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود پرداخته‌اند.

با این حال اگر به مرور حجم تبلیغات خودروسازان در دهه 80 بپردازیم متوجه خواهیم شد که خودروسازان به مانند گذشته قدرت مالی لازم را برای انجام تبلیغات تلویزیونی ندارند و فعلا نمی‌توانند در رسانه‌ها حضوری جدی داشته باشند.

دلیل کاهش تبلیغات خودروسازان
اما دلیل کاهش تبلیغات خودروسازان چه بوده است. در این رابطه مجتبی نظری مدیر پیشین ارتباطات سایپا به اقتصادنیوز می گوید: رگ حیاتی خودروسازان در سال‌های گذشته پیش‌فروش بوده که هم اکنون به پایین‌ترین سطح خود رسیده و خودروسازان نتوانسته‌اند نقدینگی لازم را داشته باشند.

او می‌افزاید: نقدینگی کم باعث می‌شود تا شرکی به مانند ایران‌خودرو به پیش فروش رنو کپچر اقدام کند و بتواند از طریق پیش‌فروش حدود یک هزار دستگاه از این خودرو برای خود نقدینگی لازم را به دست آورد.
این کارشناس صنعت خودرو می‌افزاید: سلیقه مردم در خرید خودرو نیز تغییر کرده و با توجه به ورود خودروهای چینی آنها توقع دارند به غیر از کیفیت از آپشن های بیشتری در خودرو خود بهره برند. از این رو کمتر به سراغ خودروهای داخلی که زیر و بم آن را می شناسند می آیند چون تغییر جدیدی را ر محصوات ایرانی مشاهده نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، کاهش تبلیغات خودروسازان در چهار سال گذشته نشان‌دهنده اوضاع نامناسب مالی خودروسازان و به تولید نرسیدن محصولات جدید از سوی آنان است. حال به نظر می‌رسد با توجه به رونق نسبی بازار خودرو و ورود محصولات جدید خودروسازان مجبور باشند به رغم کمبود منابع مالی اقدام به تبلیغ محصولات جدید خود کنند از این رو این احتمال وجود دارد که حضور خودروسازان در عرصه های مختلف بیش از گذشته باشد

انتهای پیام/ر

منبع خبر : اقتصاد نیوز
تعداد بازديد : 625
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.