امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/08 - 10:56 كد :84560
مزیت اقتصادی ‌قطار‌های حومه‌‌ بر تمرکزگرایی جمعیت
مشاور وزیر راه گفت: تأثیر احداث سیستم ریلی بین‌شهری، متعادل کردن قیمت زمین بین شهر مرکزی و شهرهای اطراف و ایجاد تمایل‌ در گروه‌های کم‌درآمد و زوج‌های جوان به زندگی در شهرهای اطراف شهر مرکزی است ضمن آنکه هزینه احداث سیستم ریلی بین‌شهری کمتر از هزینه توزیع متوازن جمعیت است.

به گزارش سایت خبری«رازق»، سیدرضا هاشمی با بیان اینکه سیستم ریلی ارجحیت خود را نسبت به جاده در همه جای دنیا ثابت کرده است، اظهار داشت: کشورهای جهان با حرکت به سمت شهرسازی ریل پایه، به صرفه بالای اقتصادی، ایمنی و همچنین مزایای زیست محیطی دست یافته‌اند.

وی ‌با بیان اینکه دو عامل موجب توسعه خطی شهر می‌شود، اظهار داشت: یکی از این عوامل، تقاضای مسافران عبوری از یک جاده برای خدمات و دیگری نبود عمق کافی برای توسعه در طرفین جاده است که موجب می‌شود ما با توسعه خطی شهر مواجه شویم و ذکر این نکته مهم است که بدانیم توزیع دسترسی‌های فرعی نیز در الگوی خطی کشور، متوازن نیست.

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه با اشاره به اینکه بالاترین کارایی سیستم ریلی در جابه‌جایی‌های بین شهری یا داخل مناطق است، اضافه کرد: تأثیر سریع احداث یک سیستم ریلی بین شهری، متعادل کردن قیمت زمین بین شهر مرکزی و شهرهای اطراف و ایجاد تمایل‌ در گروه‌های کم‌درآمد و نیز زوج‌های جوان به زندگی در شهرهای کوچک اطراف شهر مرکزی است و مهم‌تر اینکه هزینه احداث یا توسعه سیستم ریلی بین‌شهری خیلی کمتر از هزینه توزیع متوازن جمعیت و حل مشکل مسکن است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم یکپارچه ریلی برون و درون شهری در هیچ جای کشور وجود ندارد، تصریح کرد: رویکرد شهرسازی ریل پایه، اولین بهره‌گیری درست از ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در یک وزارتخانه واحد بوده است.

وی اظهار داشت: کشورهای جهان با حرکت به سمت شهرسازی ریل‌پایه به صرفه بالای اقتصادی، ایمنی و همچنین مزایای زیست محیطی دست یافته‌اند و سیستم ریلی ارجحیت آن را نسبت به جاده در همه جای دنیا ثابت کرده است.

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه اضافه کرد: کشورهای اروپایی با وجود توسعه قابل توجه زیر‌ساخت ریلی، ‌در سال‌های اخیر برنامه‌های جدی و سریعی را برای توسعه کمی و کیفی و یکپارچه‌سازی هر چه بیشتر سیستم ریلی تهیه کرده‌اند.

وی افزود: در ایران هم ضروری به نظر می‌رسد با سیاست‌گذاری و اختصاص منابع مورد نیاز گام‌‌های بلندی را را در جهت یکپارچه سازی مدل‌های مختلف حمل و نقلی انجام داده و بستر را برای استفاده مسافران از حمل و نقل ایمن و پایدار فراهم کنیم.
انتهای پیام/ز

منبع خبر : فارس
برچسب ها : رازق ، قطار حومه ای ، ریل پایه 
تعداد بازديد : 465
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.