امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/10 - 09:50 كد :84745
خودروسازان جریمه می‌شوند
براساس یک قانون جدید، در صورتی‌که تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد برای حل عیب مربوطه شود، این شرکت‌ها موظف به پرداخت خسارت به مشتریان خواهند بود.

به گزارش سایت خبری«رازق»، بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای قرار داشته در دوره گارانتی بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد لازم برای تعمیرات و همچنین خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی، بیش از هفت روز یا زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه‌ای به عنوان خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه خواهد بود.

نکته قابل توجه در این قانون این است که در صورتی‌که حل عیب و تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان یا واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد مشتری برای رفع عیب مربوطه شود، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو از ابتدای روز پذیرش مجدد خودرو تا زمان رفع عیب و ترخیص، موظف به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو خواهد بود.

در این زمینه در تبصره یک ماده ۳۲ این قانون قید شده است: "در صورت مراجعه مصرف‌کننده برای رفع ایراد تکراری به همان نمایندگی مجاز (خودروساز یا واردکننده خودرو) و یا هر یک از نمایندگی‌های مجاز دیگر برای بار دوم و یا بیشتر، زمان خواب خودرو از بدو تاریخ پذیرش خودرو (مرحله دوم به بعد) برای پرداخت خسارت محاسبه خواهد شد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 394
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.