امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/12 - 15:15 كد :85009
رشد ۲۰ساله صنعت ایران چقدر شد؟
بخش صنعت ایران در دوره ۲۰ ساله منتهی به ۲۰۱۳ رشد متوسط ۵.۵ درصدی داشته و بالاترین رشد سالانه در این دوره ۱۷.۹ درصد بوده که مربوط به سال ۱۹۹۶ است.

به گزارش سایت خبری«رازق»،  آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد بخش صنعت ایران طی 20 سال منتهی به سال 2013 متوسط رشد 5.5 درصدی داشته است.

در طی این دوره 20 ساله در 4 سال بخش صنعت ایران با رشد منفی مواجه شده است که عبارتند از سال 1995 با رشد منفی 1.9 درصد، سال 1998 با رشد منفی 3.8 درصد، سال 2012 با رشد منفی 6.4 درصد و سال 2013 با رشد منفی 2.9 درصد.

بر این اساس طی 13 سال یعنی در سال های 1999 تا 2011 بخش صنعت ایرانی به طور متوالی رشدی مثبت داشته است که با وضع تحریم های غرب علیه ایران این حرکت متوقف می شود.

در مجموع طی دوره 20 ساله منتهی به 2013 بالغ بر 4 سال رشد بخش صنعت ایران منفی و 16 سال مثبت بوده است.

بالاترین رشد صنعت مربوط به سال 1996 است. بخش صنعت ایران در این سال رشد 17.9 درصدی داشته است. کمترین میزان رشد نیز مربوط به سال 2012 است.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : تسنیم
برچسب ها : رشد ، صنعت ، اقتصاد ، رشد صنعتی 
تعداد بازديد : 360
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.