امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 2
تاريخ انتشار : 1394/10/14 - 09:56 كد :85185
جولان برندهای خارجی در اقتصاد ایران/ قانونی که متولی ندارد!
قانونی در سال 75 توسط مجلس به تصویب رسید که کسی نمی تواند از حروف لاتین بر روی محصولات ایرانی یا از اسامی بیگانه و غیر ایرانی برای ثبت شرکت و کارخانجات استفاده کند قانونی که در طول سال های اخیر به نظر می رسد مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گزارش «رازق»، امروزه در گوشه و كنار خیابان ها فروشگاه ها و مغازه هایی مشاهده می کنیم که  اسامی آن ها متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی نیست، اسامی ناآشنا و خارجی که به ظن صاحبان فروشگاه ها برای جلب مشتری بیشتر انتخاب می شوند.

این درحالی است که قانونی در سال 75 توسط مجلس به تصویب رسید که کسی نمی تواند از حروف لاتین بر روی محصولات ایرانی یا از اسامی بیگانه و غیر ایرانی برای ثبت شرکت و کارخانجات استفاده کند قانونی که در طول سال های اخیر با اینکه قانون گذار نهاد و مرجع خاصی را برای پیگیری آن انتخاب کرده است گویا بی متولی مانده و مورد بی توجهی قرار گرفته است.

ساماندهی اسامی و برندهای خارجی برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

سردار خلیل هلالی در گفت وگو با «رازق» با اشاره به نامگذاری و برند های خارجی برخی مغازه ها، اظهار کرد: قانون در برخورد با چنین مواردی آیین نامه ای خاص دارد.

وی با بیان اینکه قانون گذار این بخش را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول کرده است، گفت: بخش تبلیغات وزارت فرهنگ موظف است هر مغازه ای که نام های نامتعارف با عفت جامعه انتخاب کرده ابتدا تذکر دهد و در صورت اعمال نکردن این تذکرات آنگاه آنها را به نیروی انتظامی معرفی می کند.

رییس اماکن نیروی انتظامی تهران با تشریح این وضعیت قبل از تشکیل وزارت فرهنگ، عنوان کرد: در گذشته که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز بوجود نیامده بود و این قانون هم تصویب نشده یود در ماده 28 آیین نامه نظارت بر اماکن صریحا نقل شده بود که تمام مغازه ها موظفند نام هایی فارسی و متعارف با عرف جامعه را برای خود انتخاب کنند که به فارسی هم باید نوشته شود.

هلالی با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد در سال 63 تشکیل شد و این وظیفه در سال 67 بطور قانونی به این وزارت محول شد، بیان کرد: از آن سال به بعد نیروی انتطامی دیگر بطور مستقیم در این حوزه ورود پیدا نمی کند مگر در مواردی خاص به واسطه همان ماده 28، یا مواردی مثل حال حاضر که بحث نفوذ بوجود آمده و برخی شرکت ها در سطح بین المللی خط نفوذی را دنبال می کنند و مباحث امنیت ملی پیش می آید.

وی ادامه داد: به طور مثال در ماه گذشته یک طرح برای همین اسامی مغازه ها در سراسر کشور برگزار کردیم که باید تمامی واحد های صنفی نام های مناسبی انتخاب کنند و روی تابلوهای خود نصب کنند و طرح دیگری که در دی ماه اجرا خواهیم کرد و همینطورتا پایان سال اینطور طرح ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام

تعداد بازديد : 463
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.