امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/14 - 15:18 كد :85238
قانون جدید درباره خدمات پس از فروش خودرو
براساس یک قانون جدید، مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل از مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، زمان مراجعه و نمایندگی مربوطه را مشخص کنند.

به گزارش سایت خبری «رازق» عدم پذیرش سریع خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از جمله مشکلات موجود در این حوزه است.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که براساس آن، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شده‌اند دسترسی مصرف‌کنندگان به نمایندگی خدمات پس از فروش مدنظرشان را فراهم کنند.

در این زمینه در ماده 29 این قانون قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف به تهیه و راه‌اندازی سامانه‌ای است که به کمک آن مصرف‌کنندگان در صورت تمایل بتوانند قبل از مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از طریق ارتباط با آن، زمان و محل مراجعه خود را مشخص نمایند. در صورتی‌که مصرف‌کننده تاکید بر پذیرش در نمایندگی خاصی را داشته باشد عرضه‌کننده باید در اولین زمان ممکن نسبت به این موضوع اقدام کند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

انتهای

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 421
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.