امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 2
تاريخ انتشار : 1394/10/19 - 14:47 كد :85765
دستور حجتی برای حذف دلالان از بازار میوه شب عید
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال بهتر و زودتر از پارسال، دو میوه پر مصرف سیب و پرتقال برای شب عید تامین و بخش زیادی از آن خریداری شده است. همچنین طبق بخشنامه وزیر کشاورزی نیاز مردم فقط باید از تولیدکنندگان خریداری شود و دلال و واسطه هیچ نقشی نباید در این فرآیند داشته باشند.

به گزارش سایت خبری «رازق» خلیل آقایی اظهار کرد: تامین سیب و پرتقال شب عید وظیفه وزارت کشاورزی است اما توزیع آن و کنترل قیمت در مغازه‌ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

 

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی صرفا به تولید توجه نمی‌کند بلکه از هم‌اکنون میزان نیاز شب عید به سیب و پرتقال را ارزیابی و بیش از نیاز شب عید خریداری و ذخیره‌سازی کرده است.

 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: سال‌هاست که وزارت جهاد کشاورزی تاکید دارد که تولید سیب و پرتقال در کشور به اندازه کافی است و نیازی به واردات نداریم که البته طی دو سال گذشته همواره نظارت وزارت جهاد کشاورزی بر مبادی رسمی کشور به گونه‌ای بوده است که هیچ‌گونه وارداتی نداشته‌ایم که البته ممکن است از مبادی غیررسمی محموله‌هایی وارد شده باشد که باید دیگر دستگاه‌های متولی به آن نظارت کند.

 

آقایی ادامه داد: امسال بهتر از سال گذشته ذخیره‌سازی و تامین نیاز شب عید انجام شده است، چرا که زودتر از پارسال از استان‌ها نیازسنجی صورت گرفت و براساس نیاز آنها میوه شب عید برای این استان‌ها تامین و ارسال شد.

 

وی با بیان این‌که وزیر جهاد کشاورزی از مهرماه بخشنامه تامین میوه شب عید را ابلاغ کرده است، گفت: براساس این بخشنامه میوه شب عید باید از تولید‌کنندگان خریداری شود و دلال و واسطه هیچ نقشی نباید در این فرآیند داشته باشند.

 

 

تشکیل معاونت بازرگانی در وزارت کشاورزی

 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: معاونت بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است، اما با توجه به این‌که برای تشکیل یک معاونت باید مصوبه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته باشیم در حال حاضر وظایف حوزه بازرگانی بخش کشاورزی با ساختاری به عنوان قائم مقامی وزیر در حال انجام است، اما معاونت بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی به زودی تشکیل می‌شود.

 

 

آقایی تصریح کرد: توانمند‌سازی بخش خصوصی جزو وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است تا بتواند وظایف قابل واگذاری را به آنها بسپارد. بنابراین هرجا بخش خصوصی بتواند وارد بازار شود وزارت جهاد کشاورزی باید از آن حمایت می‌کند و در راستای توانمندسازی و واگذاری وظایف مرتبط با تولید و بازار از هیچ کمکی دریغ نکند.

 

 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گرچه تولید در بخش کشاورزی به صورت کامل از سوی بخش خصوصی و بهره‌برداران انجام می‌شود، اما همان وظایف باقی‌مانده در حوزه تامین و بازار را نیز آماده‌ایم تا به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

 

وی گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی به معنای نظارت بر توزیع‌کنندگان خرد وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما تامین کمبودهای کشور در حوزه محصولات و کالاهای اساسی بخش کشاورزی از محل تولید داخلی یا واردات در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 444
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.