امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/23 - 13:38 كد :86196
تشریح وضعیت تراکنش های پرداخت
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت:۹۰درصد تراکنش های پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش سایت خبری «رازق»، سید ابوطالب نجفی دردومین روز از برگزاری پنجمین سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت ، درباره صنعت بانکداری پس از تحریم، فرصت ها و چالش های آن سخنرانی کرده و افزود: ۹۰درصد تراکنش های پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می شود و حدود ۲۰۰میلیون تراکنش روزانه در شبکه بانکی وجود دارد و تقریبا ۳۰تا۳۵میلیون نفر از این سامانه های بانکی استفاده می کنند .

وی با اشاره به چالش های صنعت بانکی و با طرح این پرسش که آیا با ورود شرکت ها و بانک های قوی در حوزه بانکداری بین المللی توان رقابت با آن ها را داریم، گفت: بانکها و شرکت های مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات باید برای رقابت، تلاش بیشتری کنند و از طرفی نظام بانکی ما نیز نیاز به تزریق سرمایه در حوزه فناوری اطللاعات دارد.

نجفی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز نگاه مدیران ارشد ما به سرمایه هایی مثل ماشین و ملک است تا دیتا، از این موضوع نیز ابراز تاسف کرد که اپیدمی در بانک ها در حال وقوع است که همه بانک ها به سمت خرید سامانه های یکپارچه می روند و این در حالی است که سرویس رایانش ابری (cloud) وجود دارد و آن ها می توانند از آنجا سرویس دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به ضرورت به روز کردن و استفاده از فناوری درصنعت بانکداری گفت: فناوری در حوزه های مالی به شدت در حال رشد است و اتفاق بزرگ دیگر ورود بازیگران بزرگ پرداخت به بازار است و در این راستا ویزا حدود ۱۸میلیاد دلار و مستر نیز به طور تقریبی ۱۰میلیاد دلار در روز تراکنش دارد که باید بتوانیم ورود آنها به بازار ایران را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: حدود ۴۰سالی است که از مباحث حقوقی بین المللی دور هستیم و باید به این موضوع نیز توجه جدی داشته باشیم.

نجفی همچنین با اشاره به صنعت بانکداری در دوران تحریم و با بیان اینکه تحریم، شبکه مالی کشور را تحت الشعاع قرار داده و اثرات تحریم بر صنعت بانکداری بسیار گسترده است اظهار کرد: با توجه به تحریم، منابع ارزی ما مسدود شد و قطع روابط کارگزاری بین بانک ها، لغو خدمات پیغام رسانی مثل سوئیفت و افزایش شدید هزینه های نقل و انتقال پول در اقتصاد از جمله تبعات منفی تحریم در این بخش بود.

نجفی همچنین کاهش کیفیت خدمات، افزایش هزینه های تمام شده و قطع اتصال با شبکه های پرداخت را از جمله بداقبالی های بانک ها عنوان کرد و افزود: البته در این سال ها خبر خوش این بود که با توجه به محدودیت ها و تحریم توانستیم ظرفیت سازی کنیم و ظرفیت بازارهای داخلی را افزایش دهیم و شرکت های جدیدی نیز به وجود آمدند.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، وجود اسناد کاغذی و فرآیندهای سنتی در بانک ها، طولانی بودن زمان پاسخگویی بانک ها به مشتریان، انتقال پیام ها از سامانه های الکترونیکی دستگاه ها به سامانه های بانکی برای حذف سند، امضا و رقابت غیرمنطقی بانک ها در حوزه جذب مشتری را از جمله چالش های موجود در صنعت بانکی برشمرد.

وی، رقابت بانک ها در حوزه افزایش تعداد ATM و یا POSها را مناسب دانست و در عین حال تاکید کرد، بانک ها باید به بیزینس مدل های جدید بانکی هم ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، وی همچنین با اشاره به عدم دسترسی به منابع دلاری و یورویی بانک مرکزی در خارج از کشور، گفت: در صورت برداشته شدن تحریم ها، امکان ورود بانک های خارجی به کشور ایجاد می شود و رقابت با شفاف تر شدن فضا افزایش می یابد؛ در بعد فناوری شرکت های بزرگ به کشور وارد و دسترسی به تجهیزات ارزان تر می شود.

مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم خود را با تغییرات تطبیق دهیم و این از موضوعاتی است که توجه زیادی را می طلبد.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها : بانکداری ، تراکنش پرداخت ، دیتا ، چالش 
تعداد بازديد : 438
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.