امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/10/27 - 12:17 كد :86483
صنعت پوشاک ایران باید از لحاظ طراحی و مد توسعه یابد
صنعت پوشاک ایران اگرچه تاریخ دیرینی دارد اما باید در دوره جدید ظرفیت و هنر طراحی مدل‌های نوین را تقویت کند.

به گزارش سایت خبری«رازق»، مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: امروزه در اقتصادی که به شدت جهانی شده است و تحت تاثیر جهان سازی قرار دارد، نمی‌توان در مقابل واردات مقاومت کرد و در برابر صادرات هم بی تفاوت بود. وی افزود:‌ قاچاق کالا به ویژه قاچاق پوشاک به راحتی قابل حذف نیست و بهترین راهکار این است که قدرت رقابت و کیفیت و قیمت های  تولید داخل را ساماندهی کنیم. یکتا گفت: صنعت پوشاک به شدت تابع مدل سازی و طراحی‌های جدید است و این مدل‌ها نیز به سرعت عمر مفید خود را از دست می‌دهد بنابراین هم باید سرعت طراحی‌ها و ارائه مدل های جدید برای پاسخ گویی به سلایق مشتریان داخلی و خارجی افزایش یابد.

وی تصریح کرد : از طرف دیگر باید هزینه توافقی تولید را کاهش دهیم و موثرترین روش برای مقابله با قاچاق کالا بهبود کیفیت محصولات داخلی و متنوع سازی مدل‌های آن و همچنین کاهش هزینه تمام شده تولید و قیمت مصرف کنندگان داخلی و خارجی است. دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت : صنعت پوشاک ایران می‌تواند با جذب سرمایه های سرگردان و ایجاد ارزش افزوده به حل مشکل بیکاری و افزایش صادرات غیرنفتی کمک کند. وی افزود : نوسازی و بازسازی صنعت پوشاک در افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی از بازار داخل و توسعه صادرات آن موثر خواهد بود و هرگونه افزایش تولید و عرضه پوشاک  یا کیفیت ایرانی از خروج ارز هم جلوگیری می‌کند.

یکتا گفت : گاهی گفته می شود بیش از نیمی از پوشاک و البسه موجود در بازار ایران خارجی است که اغلب بصورت قاچاق وارد کشور و ۵ تا ۷ میلیارد که برای قاچاق سالانه پوشاک تخمین زده می‌شود. وی گفت : از دولت تدبیر و امید انتظار داریم از این صنعت با هدف توسعه صادرات  حمایت کند و نهضت متنوع سازی طراحی و مدل سازی  منعطف در این صنعت متناسب با الگوی بومی و ایرانی - اسلامی شکل بگیرد. یکتا اظهار داشت: اگر از توان طراحی و معرفی مدل‌های بروز و شناسایی سلیقه مشتریان عقب بمانیم جبران آن سخت خواهد بود و همیشه پیرو خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : واحد مرکزی خبر
برچسب ها : رازق ، پوشاک ، صنعت پوشاک ، صنف پوشاک ، توسعه 
تعداد بازديد : 534
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.