امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/11/06 - 16:59 كد :87554
سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیاردی مخابرات در ۶سال+ جدول
شرکت مخابرات ایران پس از تحقق کامل خصوصی‌سازی در پاییز سال ۱۳۸۸ تا سال جاری رقمی حدود هفت هزار میلیارد تومان را صرف سرمایه‌گذاری در سه بخش تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت کرد.

به گزارش سایت خبری «رازق» در همه کشورها مخابرات از نظر زیرساختی، سودآوری و مشارکت در توسعه، نقش مهم و حیاتی داشته و دارد. در کشورهای پیشرفته مخابرات خصوصی و این امر در ایفای نقش بنیانی آن در توسعه به خوبی نمایان است.
 
بر این اساس طبق مصوبه اسفند 1385 هیات وزیران، شرکت مخابرات ایران مشمول واگذاری به بخش خصوصی از طریق عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران شد. در تاریخ 1387/5/19 پنج درصد از سهام این شرکت با قیمت اولیه 1500 ریال از طریق بورس عرضه شد که در مدت هشت دقیقه و با ارزش 344 میلیارد تومان به فروش رفت.
 
در آذر 1388 نیز در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران بلوک سهام پنجاه به علاوه یک درصدی شرکت مخابرات ایران توسط کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به ارزش حدود هشت هزار میلیارد تومان خریداری شد.
 
از آن زمان تاکنون، شرکت مخابرات ایران که در یک فرآیند قانونی و حقوقی به بخش خصوصی واگذار شده، علی‌رغم آثار بسیار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همواره مورد انتقاد مخالفان دو آتشه خصوصی‌سازی، به ویژه برخی دولتمردان در دولت گذشته و حال بوده است.
 
گزارشی از بررسی اجمالی سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی و همچنین برنامه‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده به شرح زیر است.
 
پروژه‌های مخابراتی بهره‌برداری شده و قابل بهره‌برداری پس از خصوصی‌سازی
 

سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیاردی مخابرات در ۶ سال + جدول


همانطور که دیده می‌شود، پس از تحقق کامل خصوصی‌سازی در پاییز سال 1388 تا سال جاری (دهه فجر پیش‌رو) بیش از 69 هزار پروژه مخابراتی با اعتباری معادل هفت هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شده‌اند.
 
این طرح‌ها شامل نصب و توسعه مراکز سوئیچ پرظرفیت و کم ظرفیت، پروژه فیبرنوری، توسعه دفاتر ICT روستایی، راه‌اندازی سرویس‌های نوین مخابراتی، افزایش نقاط و جاده‌های تحت پوشش تلفن همراه، توسعه شبکه تلفن همراه، افزایش آنتن‌های BTS، سامانه WLL روستایی، سرویس 1818، شبکه IN، پروژه دیتا، ایجاد شبکه فناوری اطلاعات، تأمین ارتباط مخابراتی روستاها، شبکه GSM روستایی، توسعه روستاهای دارای شبکه تلفن همراه، افزایش پورت دسترسی دیتا (ADSL)، افزایش رومینگ بین‌الملل، رادیو، دکل، افزایش شبکه تلفن همگانی شهری و راه دور، ساختمان و... است.
 
این شرکت برنامه‌های مختلفی هم برای توسعه در سال‌های آتی دارد که قرار است طی چهار سال‌ مبلغی بالغ بر 7200 میلیارد تومان را در سه بخش تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : تسنیم
تعداد بازديد : 488
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.