امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : آخرین خبر
تاريخ انتشار : 1394/11/07 - 11:17 كد :87680
ابهام در قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی!
با مواضع اخیر رییس شورای رقابت و همچنین برخی موارد قید شده در اصلاحیه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، ابهام‌ها پیرامون چگونگی و مرجع قیمت‌گذاری خودروهای داخلی افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری«رازق»، از چند سال پیش شورای رقابت وارد حوزه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی شد با این حال رییس شورای رقابت اخیرا از احتمال خروج این شورا از حوزه قیمت‌گذاری این محصولات خبر داده است.

رضا شیوا اعلام کرده که مرجع تشخیص انحصاری بودن یا نبودن یک بازار، شورای رقابت است بنابراین این شورا در صورت تشخیص رقابتی بودن بازار خودرو از این حوزه خارج خواهد شد. وی البته تاکید کرده که شورای رقابت حتی در صورت خروج از حوزه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، هر زمان که لازم باشد دوباره به این حوزه ورود خواهد کرد.

این وضعیت در حالی است که تا چند سال پیش، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط کمیته قیمت‌گذاری مستقر در وزارت صنایع و معادن وقت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گرفت.

مواضع اخیر رییس شورای رقابت در حالی است که در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده‌اند.

در ماده ۳ این قانون در این زمینه آمده است:" عرضه‌کنندگان خودرو موظف هستند کلیه مصوبات، ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به انواع فروش (فوری، اقساطی، پیش فروش و ...)، قیمت‌گذاری و آئین‌نامه‌های اجرایی و همچنین ضوابط خدمات فروش خودروهای تولید داخل و وارداتی صادره از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را، رعایت کنند".

البته اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

این وضعیت و ابهام‌های شکل گرفته پیرامون سرنوشت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حالی است که مصرف‌کنندگان هم‌چنان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 419
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.