امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/11/09 - 12:18 كد :87858
جزئیات قراردادهای فرانسه و ایران اعلام شد
شرکت‌های فرانسوی در نخستین سفر اروپایی رییس جمهور ایران اسلامی که کمتر از دو هفته پس از اجرایی شدن برجام انجام شد، قراردادهای همکاری به ارزش میلیاردها دلار امضا کردند.

به گزارش سایت خبری «رازق» اکنون که اقتصاد کشور از تحریم های غربی رهایی یافته است، ایران درصدد تقویت روابط و توسعه اقتصادی است و در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور ایران هفته جاری در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از 120 نفر به ایتالیا و فرانسه سفر کرد.

در سفر رییس جمهور به فرانسه، دکتر روحانی در مراسمی در کاخ الیزه که با حضور همتایای فرانسوی اش - فرانسوا اولاند - برگزار شد، قراردادهایی به ارزش حدود 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) امضا کرد که شامل توافق های همکاری با شرکتهای پژوسیتروئن، ایرباس و توتال بود.

پژوسیتروئن با ایران خودرو برای تولید سالانه 200 هزار خودرو در ایران قرارداد امضا کرد و ارزش این قرارداد را که تحت آن نخستین خودرو در سال 2017 به تولید خواهد رسید، 436 میلیون دلار اعلام کرد.

غول نفتی توتال تفاهم نامه ای برای خرید نفت از ایران بویژه برای پالایشگاههای فرانسوی و اروپایی امضا کرد. این شرکت همچنین به بررسی پتانسیل های صنعت نفت ایران برای ارزیابی حضور گسترده تر خواهد پرداخت.

شرکت هواپیمایی ایرباس 114 هواپیمای مسافربری به ایران ایر تحویل خواهد داد و همچنین خدمات آموزش خلبان و تعمیر و نگهداری فراهم می کند. این سفارش که بر مبنای قیمتهای اعلام شده از سوی ایرباس، 27 میلیارد دلار ارزش دارد شامل 12 فروند هواپیمای سوپرجامبوی دو طبقه ای 380 و 21 فروند هواپیما از خانواده ای 320 و 24 فروند ای 320 نئو است. همچنین 73 فروند هواپیمای پهن پیکر سفارش ایران شامل 27 ای 330 و 18 ای 330 نئو و 16 ای 350 هستند.

شرکت راه آهن دولتی فرانسه (SNCF)با شرکت راه آهن ایران قرارداد امضا کرد.

مانوئل والاس - نخست وزیر فرانسه - اظهار کرده است در بخشهای سلامت، کشاورزی و محیط زیست هم قراردادهایی به امضا خواهند رسید.

در میان قراردادهای دیگری که در پایتخت فرانسه اعلام شد، شرکتهای آئروپورت دو پاریس وBouygues در ساخت پایانه جدید در فرودگاه امام خمینی تهران مشارکت خواهند کرد و شرکت Vinci SA توافقنامه ای برای اداره و نوسازی فرودگاههای مشهد و اصفهان امضا کرده است.

شرکت خط کانتینر فرانسوی CMA CGM برای همکاری در زمینه کشتیرانی و توسعه پایانه های بندری توافق کرد. شرکت سوئز که در زمینه محیط زیست فعالیت دارد برای تصفیه آب و شرکت سانوفی برای محصولات پزشکی با ایران قرارداد امضا کردند.

ارزش سندهای همکاری که در پاریس به امضا رسیدند قابل مقایسه با قراردادهای اعلام شده در رم هستند. دکتر روحانی در رم ١٤ سند همکاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، راه‌آهن و ریل، همکاری‌های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، همکاری‌های بندری، کشاورزی، قرنطینه و حفظ نباتات، پزشکی و دارویی امضا کرد.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از یک مقام دولتی ایتالیایی، شرکت‌های ایتالیایی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه انرژی، زیرساخت‌ها، فولاد و کشتی‌سازی با ایران قرارداد امضا کردند. در همین حال در میان قراردادهای بین دو کشور، قرارداد خط لوله با شرکت خدمات نفتی سایپم ایتالیا به ارزش چهار تا پنج میلیارد دلار بسته شد.

همچنین شرکت فولاد دانیلی ایتالیا قراردادی به ارزش 7.5 میلیارد یورو و در حوزه زیرساخت هم شرکت Condotte d’Acqua ایتالیا قراردادی به ارزش چهار میلیارد دلار با ایران منعقد کردند.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 555
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.