امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/11/10 - 10:52 كد :87892
دعوای بی‌پایان بر سر بلیت قطار
با وجود گذشت چند هفته از ابلاغ مصوبه جدید شرکت راه آهن برای افزایش 8 درصدی نرخ بلیت قطار، هنوز هم به نظر می‌رسد با توجه به وجود مخالفانی در بدنه اقتصادی دولت، اجرای این مصوبه با مشکلاتی جدی روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش سایت خبری «رازق» چند هفته قبل شرکت راه آهن پس از مذاکراتی طولانی مدت با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرد به این شرکت‌ها اجازه افزایش 8 درصدی قیمت بلیت را خواهد داد. در کنار آن بحث دیگری که می‌تواند در آینده بازار اهمیت بسیاری داشته باشد، موضوع مجوز راه آهن به شرکت‌ها برای ایجاد حدی از تنوع در نرخ‌های بلیت است. به شکلی که اگر شرکتی در ایام کم سفر سال نسبت به ارائه تخفیف در بلیت‌ها اقدام کند می‌تواند در ایام پیک سال مانند نوروز، قیمت بلیت خود را تا 20 درصد بالا ببرد.

 

با وجود اینکه به نظر می‌رسید با توجه به اظهار نظر قطعی راه آهن در این رابطه به عنوان اصلی‌ترین نهاد ناظر حاکمیتی در قیمت‌گذاری نرخ بلیت قطار این مصوبه بدون هیچ مشکلی اجرایی شود اما سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کنندگان در چند نوبت نسبت به غیر قانونی بودن این مصوبه اعتراض کرده و اعلام کرد اجازه اجرایی شدن این افزایش قیمت را نمی‌دهد.

 

هرچند راه آهن بارها اعلام کرده این موضوع جزو وظایف این شرکت به حساب آمده و حتی وزیر راه و شهرسازی نیز در چند مرحله حمایت قاطع خود از اجرایی شدن این مصوبه را اعلام کرده اما هنوز مشخص نیست این ناهماهنگی در سیاست افزایش قیمت بلیت قطار و یا متنوع سازی آن چگونه مدیریت خواهد شد. آن طور که مدیرعامل راه آهن به ایسنا خبر داد، این مصوبه از نظر آن ها قانونی بوده و اجرایش بلامانع است.

 

اما سازمان حمایت نیز گفته در صورت لزوم از شرکت‌هایی که تخلف کنند شکایت خواهد کرد. از این رو باید دید در روزهای آینده این اختلاف که بین دستگاه‌های اقتصادی دولت به وجود آمده آیا با عقب‌نشینی یکی از طرف‌ها به پایان می‌رسد و یا نیاز به تدوین یک مصوبه جدید درباره اختیارات مدیریت بازار بلیت قطار وجود خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ر

منبع خبر : ایسنا
تعداد بازديد : 510
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.