امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اخبار ویژه
تاريخ انتشار : 1394/11/15 - 10:11 كد :98569
مردم از خیر کارت خرید کالا گذشتند
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می‌گوید: در ماه‌های اخیر، دو دلیل کاهش میزان اعتبار کارت‌های اعتباری خرید لوازم خانگی و کاهش قدرت خرید از سوی مردم در کود بازار لوازم خانگی، و نبود استقبال کافی از کارت اعتباری خرید موثر بوده است.

به گزارش سایت خبری «رازق» حبیب‌الله انصاری با اشاره به گذشت نزدیک به سه هفته از آغاز اعطای کارت اعتباری خرید لوازم خانگی اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل استقبال کم از این طرح، کاهش میزان اعتبار این کارت‌ها بود که در کنار سایر محدودیت‌ها همچون تقسیم‌بندی مشمولان کارت در عدم استقبال کافی موثر بود.

وی افزود: در طول دو ماه و نیم گذشته که این طرح از سوی وزارت صنعت اعلام شد، وجود تغییرات در اجرای طرح خرید لوازم خانگی توسط کارت اعتباری از دلایل استقبال کم متقاضیان شمره می‌شود.

به گفته انصاری، با اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح که معادل 4هزار و 200میلیارد تومان است، تنها 700هزار متقاضی تا سقف 6میلیون تومان، توان دریافت این اعتبار را دارند، از این رو گفته شده است در این مدت تنها 25 هزار کارت به زوج‌های جوان تعلق گرفته است.
  
وی با اشاره به مدت زمان کم بازپرداخت اقساط که حدود 18 ماه است، تصریح کرد: ممکن است به دلیل مدت زمان کمی که برای بازپرداخت در نظر گرفته شده‌است،  برخی از متقاضیان از خیر دریافت اعتبار بگذرند.

دبیر کل صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد:یکی دیگر از دلایل استقبال کم از کارت‌های اعتباری خرید لوازم خانگی، موضوع برجام است. چرا که مردم بر این باورند که شاید پس از برجام قیمت‌ها رو به کاهش رود و تغییراتی در بازار ایجاد شود. از طرفی دیگر، برخی فروشگاه‌های لوازم خانگی که با رکود همراه شده‌اند، شرایط فروش اقساطی لوازم خانگی را از ماه‌های گذشته آغاز کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، سه ماه از اعلام طرح کارت اعتباری خرید لوازم خانگی تا سقف 10میلیون تومانی و سه هفته نیز از آغاز اعطای این کارت‌ها می‌گذرد، اما همچنان بازار لوازم خانگی به انتظار مشتری نشسته است و جشنواره‌های فروش یکی پس از دیگری رقابت را آغاز کرده‌اند.

پس از اعلام طرح‌های خرید اعتباری لوازم خانگی و خودرو با کمک وزارت صنعت، به نظر می‌رسید فروش لوازم خانگی از خودرو آسان‌تر باشد؛ اما این ایده در اجرا اینگونه نبود.

طی سه ماه گذشته، طرح اعطای اعتبار خرید خودرو تا سقف 25 میلیون تومان اجرایی شد و این روزها حتی آخرین متقاضیان نیز در حال تحویل خودروی خود هستند، اما هنوز بازار لوازم خانگی در گیر و دار اعطای این کارت‌ها است.

درمدت زمان اعلام، اعطا و اجرای کارت‌های اعتباری خرید لوازم خانگی بارها تغییراتی در نحوه اجرای طرح، مشمولان و میزان اعتبار کارت ایجاد شد، اما در نهایت حدود سه هفته گذشته این طرح کلید خورد.

حال با گذشت مدتی از اعطای این کارت‌ها، گفته می‌شود تنها هفت درصد از مشمولان از این طرح استقبال کرده‌اند.

طبق اعلام مسؤولان بانک مرکزی، چند هفته بعد از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا فقط حدود 7 درصد در آن ثبت‌نام کردند. معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طرح کارت‌های اعتباری کاری نو بود که فرآیند آن در حال اجرایی شدن است، از ثبت‌نام حدود 26 هزار زوج برای دریافت این کارت‌ها خبر داد. در حالی که حدود 3 ماه از اجرای بسته تسریع رونق اقتصادی و سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی می‌گذرد، صدور کارت‌های اعتباری برای خرید کالاهای داخلی هنوز اجرایی نشده است. این در حالی است که بارها زمان اجرایی شدن و توزیع این کارت‌ها به تاخیر افتاده است.

ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد در حالی حدود 400 هزار زوج مشمول کارت‌های اعتباری می‌شوند که براساس آخرین آمارها حدود 26 هزار زوج تاکنون برای دریافت کارت‌های اعتباری ثبت‌نام کرده‌اند. معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی همچنین به احتمال افزایش گستره دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری اشاره کرد و افزود: اگر مشمولان فعلی استقبال چندانی از طرح کارت‌های اعتباری نداشته باشند به‌طور حتم اشخاص دیگر از جمله کارگران نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ر

منبع خبر : اقتصادنیوز
تعداد بازديد : 409
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.