امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : خبر برتر 1
تاريخ انتشار : 1394/11/17 - 09:48 كد :98740
90 درصد اقتصاد ایتالیا در دست صنایع کوچک و متوسط است/ ایران بازار مصرف کالاهای وارداتی نمی شود
رئیس اتاق اصناف ایران سفر رئیس جمهور را حاوی پیامد های خوبی برای رونق اقتصاد کشور دانست و گفت: تنها به دنبال ورود تکنولوژی به داخل ایران هستیم و به هیچ عنوان کالاهای مصرفی را به داخل کشور راه نخواهیم داد.

علی فاضلی در گفت وگو با خبرنگار «رازق» در مورد پیامد های  سفر رئیس جمهور به اروپا و اجرای قرار دادهای کلان در پاسخ  به این سوال که این پیامدهای این سفر چقدر ازمشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می کند، اظهار کرد: اصل سفر رییس جمهور را در بستر پسا برجام و لغو تحریم ها به اروپا،سفر خوبی می دانم.

وی با تاکید براینکه بعد از برجام ، نقاط کور بدنه اقتصاد ایران اسلامی باید برطرف می شد، تصریح کرد: خود من در این سفرهمراه رئیس جمهور بودم و کاملا به جو این سفر و فضای پیرامون آن آشناهستم و پیامد های خوبی برای رونق اقتصاد کشور داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران نقطه خاص و مثبت این سفر را همراهی و همسویی بخش خصوصی با بخش دولتی برشمرد و اضافه کرد: بخش دولتی در راستای رفع مشکلات اقتصادی، بخش خصوصی را به عنوان بازویی در کنار خود پذیرفته است و دوبخش دولتی وخصوصی توامان در کنار هم در مسیر رونق و شکوفایی، اقتصاد ایران اسلامی در حال حرکت هستند.

فاضلی با اشاره به اینکه مدت ها بود که این رابطه مغفول مانده بود، این تعامل را اتفاق بسیار خوبی برای اقتصاد کشور دانست و درتشریح فضای قرار دادها، ابراز کرد: آن چیزی که ما دنبال آن در جریان سفر رئیس جمهور به اروپا بودیم در قرار دادهای دولتی نیست.

وی ادامه داد: آن چیزی که بخش خصوصی به عنوان رویکرد آن را دنبال می کند تعامل سازنده بین ایران وبنگاه های اقتصادی به ویژه در ایتالیا بود.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه این مطلب افزود: ایتالیا از جمله کشورهای صاحب سبک دربحث بنگاه های کوچک و متوسط است و محور اصلی بحث های ما با بنگاه های اقتصادی در چند کشور اروپایی مانند ایتالیا، چگونگی، استفاده و ورود تکنولوژی به داخل کشور است.

وی افزود: بحث تولید ماشین های تولیدی درداخل کشور را دنبال کردیم و چندین جلسه با صاحبان صنایع بیشتر در حوزه صنایع کوچک و لوازم خانگی داشتم.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این نکته  که آنها برای سرمایه گذاری درایران راغب هستند و ما باید این فضارا فراهم کنیم، تصریح کرد:  این بنگاهها شرایطی دارند که ما باید آن را فراهم سازیم و این بحث ها در قالب سفر رئیس جمهور اولین گام و نخستین تمرین بود که اصناف به ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک به بازار بین الملل وصل شوند.

فاضلی  در واکنش به این سئوال که دیدار شما با صنعتگران کفش ایتالیا چه پیامدی برای کفش ایران با معضل بزرگ واردات دارد، بیان کرد: 90 درصد اقتصاد ایتالیا در دست صنایع کوچک و متوسط است واز استراتژیک خوبی هم برخوردار است.

وی افزود: من با کارخانجات بزرگ تولید کننده ماشین آلات تولید چرم دیدار داشتم و به دنبال آوردن تولیدکنندگان ماشین آلات چرم به داخل کشور هستیم و بخشی از این محور را کفش به خودش اختصاص می دهد.

فاضلی با تاکید براینکه به هیچ عنوان به دنبال تبدیل ایران به بازارمصرف در جریان واردات نیستیم، تصریح کرد: به این صنایع و بنگاه های اقتصادی اجازه نخواهیم داد که بازار ایران اسلامی را به بازار مصرف کالاهای خود تبدیل کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: تنها به دنبال ورود تکنولوژی به داخل ایران هستیم و به هیچ عنوان کالاهای مصرفی را به داخل کشور راه نخواهیم داد.

انتهای پیام/ر

تعداد بازديد : 527
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.