امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : اقتصادی
تاريخ انتشار : 1394/11/17 - 15:54 كد :98812
خرید ایرباس تنها دو درصد جامعه را از عواید برجام منتفع می‌کند
یک استاد مدیریت دانشگاه با انتقاد از تصمیم دولت برای خرید هواپیماهای ایرباس گفت: بعد از دو سال و نیم مذاکره تنها دو درصد بهره مند از برجام می شوند.

به گزارش سایت خبری«رازق»، مهدی جنیدی جعفری با اشاره به خرید هواپیمای ایرباس گفت: این یک رفتار مدیریتی غلط است که عواید مذاکرات هسته ای را به این راحتی در یک معامله هزینه کنید که تنها دو درصد از جامعه از آن بهره مند شوند.

وی افزود: یک قسمت از این هواپیما ها که در داخل ایران بی استفاده اند و اساسا به معنای هدر دادن پول بیت المال است.

این استاد مدیریت درباره رفتار بهینه از منابع گفت: دولت اگر می خواست از سرمایه هایش بهینه استفاده کند بایستی این سرمایه را در جایی هزینه می کرد که عواید بیشتری را نصیب اقشار جامعه ای می کرد که به آنها وعده حل مشکلات اقتصادی را از مسیر مذاکرات داده بود.

وی در این باره افزود: وقتی مهمترین مشکلات ما در صنعت حمل و نقل زمینی است، و بیشترین استفاده ما هم در این نوع از حمل و نقل است، یعنی رفتار کارشناسی شده مدیریتی بایستی منابع را در این منطقه مصرف می کرد اما مشخص است که دولت نگاه کارشناسی به مسائل ندارد و تنها به برون داد رسانه ای اعمالش فکر می کند.

وی در پایان گفت: این نوع عملکرد مشخص است که از قبل همان نگاه تکنوکراتیک اوایل دهه هفتاد پیروی می کند که تنها بخش ناچیزی از جامعه را قابل احترام می داند که بایستی برای آنها کار بکند و بخش عمده جامعه تنها ابزاری هستند که می توان با شعارهای انتخاباتی آنها را پای صندوق آورد و بعد از رأی آوردن زیر چرخ دنده های توسعه له شان کرد.

انتهای پیام/ز

منبع خبر : تسنیم
برچسب ها : ایرباس ، جامعه ، نفع ملت ، حمل و نقل ، مدیریت 
تعداد بازديد : 487
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.