امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : ورزشی
تاريخ انتشار : 1394/11/20 - 22:03 كد :99123
رایگان کردن فوتبال خوب یا بد؟
رایگان کردن بازی‌ها برای تماشاگران یک مسکن موقت است و پروسه‌ای معکوس چرا که یکی از راه‌های درست برای قدرتمندتر شدن باشگاه‌ها درآمدزایی از طریق بلیط‌فروشی است.


 

به گزارش سایت خبری «رازق»,پس از آنکه تماشاگران با ورزشگاه ها قهر کردند و چند سالی فوتبال باشگاهی و حتی ملی ایران با حضور کمترین تعداد تماشاگر برگزار شد، مسئولان به فکر افتادند که دوباره تماشاگران را به ورزشگاه ها برگردانند. این التماس کردن برای بازگرداندن تماشاگران از باشگاه پرسپولیس و با رایگان اعلام کردن بازیها شروع شد و حالا تیم های دیگر هم دارند یکی یکی این کار را تکرار می کنند.


پرسپولیس با همین روش توانسته تعداد قابل توجهی تماشاگر را به ورزشگاه بکشاند. هرچند به این دلیل مهم باید زیبا و قابل تحمل بازی کردن پرسپولیس از نظر فنی را هم اضافه کرد. حالا برخی تیم های دیگر هم دیدار با حریفانشان را رایگان اعلام کرده اند تا تماشاگران بیایند اما تضمینی برای این کار نیست چرا که در لیگ پانزدهم همه مثل پرسپولیس تماشاگر پسند بازی نمی کنند.


این موضوع را می توان از دو موضع متفاوت مورد بررسی قرار داد؛

اول اینکه این امر نه تنها اتفاق خوبی نیست، بلکه اتفاقی بدی نیز به شمار می رود که باشگاه ها دنبال رایگان کردن بلیط های ورزشگاه‌ها می‌روند. این مسئله هم خجالت آور است، هم تضعیف کننده است و هم بازخورد بین‌المللی خوبی ندارد.

بلیط فوتبال در ایران مگر چقدر است که دنبال رایگان کردن آن می‌روند و یکی از بازوهای درآمدزایی باشگاه را قطع می‌کنند؟ رایگان کردن بلیط ها البته دلایل فنی هم دارد اول اینکه بلیط فروشی کلا دست وزارت ورزش است و عملا سهم بسیار کمی به  باشگاه‌ها می‌رسد.

ثانیا اینکه از فوتبال آنطور که باید و شاید در بازی های معمولی استقبال نمی‌شود که در چنین شرایطی باشگاه تصور می‌کند با رایگان کردنش بیشتر سود می‌برد و حداقل در بعد نتیجه گرفتن با اتکا به نفس هوادارانش بهتر عمل می‌کند که دیدگاه بدی هم نیست اما واقعیت اینست که این به دمیدن در بوق از سر گشادش شبیه است تا یک حرکت درست و منطقی.

باید تاکید کرد که راه درست بالا بردن جذابیت، بهتر کردن شرایط اقتصادی و گرفتن پول بلیط فروشی از وزارت ورزش است تا بخشی از هزینه‌های باشگاه تامین شود. با این کار می‌توان آینده را ساخت، می‌توان درآمد زایی کرد و جلو رفت نه اینکه واپس‌گرایانه قدم برداشت. این باشگاه‌ها به درآمد نیاز دارند اما به نظر می‌رسد مسیر طراحی شده یا اجرا شده این روزها دقیقا پروسه را معکوس طی می‌کند.

در واقع باید تاکید کرد اگر چه یک سری تماشاگر به تعداد محدود خوشحال می‌شوند و به ورزشگاه می‌روند اما این باشگاه ها می‌توانند سال‌های سال با درست کردن مراحل و سیستم‌های درآمدزایی تعداد نامحدودی فوتبال دوست را طی سال‌های سال خوشحال کنند در نتیجه این درست است نه آن که برخی بازی‌ها را رایگان کنیم، فراموش نکنید که برخی مسابقات اروپایی بلیط‌هایی به قیمت صد یورو یا دلار دارند و فروش هم می رود پس بهتر است مسیر را صحیح طی‌کنیم نه اینکه فقط به همین امروز فکر کنیم.   

نگاه دیگر به این موضوع البته دیدن مشکلات اقتصادی تماشاگران است که نمی توانند هزینه های حضور در ورزشگاه ها و تهیه بلیت و تماشای یک مسابقه را تامین کنند. از این حیث باید رایگان اعلام شدن را به نفع این دسته از تماشاگران دانست که می تواند به حضور پرتعداد آنها کمک کند.

با این حال باید بیشتر بررسی شود که رایگان کردن تماشای مسابقات برای فوتبال خوب است یا ید؟

منبع خبر : مهر
تعداد بازديد : 379
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.