امروز
twitter facebook telegram google plus instagram
گروه خبري : سیاسی
تاريخ انتشار : 1394/11/25 - 09:38 كد :99530
سخنان نامزدهای خبرگان پس از بازبینی منتشر می‌شود
روابط عمومی صداوسیما در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه‌های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توضیحاتی ارائه کرد.


 

به گزارش سایت خبری«رازق»، در اطلاعیه‌ روابط عمومی صداوسیما آمده است:

۱- بر اساس قانون انتخابات و مواد ۱۹ الی ۲۷ آیین‌نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری برعهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از دادستان، رئیس هیئت استانی نظارت بر انتخابات و مدیرکل صداوسیمای استانی. از این‌رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.

۲- برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تایید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه گردیده و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح‌شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش رسانه ملی در تدوین نهایی این برنامه، غیر دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.

۳- ادعای مطرح‌شده در خصوص عدم اطلاع‌رسانی در باره زمان باقی‌مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیر منطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات درباره همه نامزدهای محترم به طور یکسان و از طریق علامت روشن‌شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.

۴- انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای محترم خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده، اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک‌تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.

گفتنی است، رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته در یادداشتی نوشت: پس از هماهنگی‌های لازم، روز بیستم بهمن ماه راس ساعت نه و سی دقیقه آیت‌الله در استودیو حاضر شد و پس از خوش و بش با دبیر ستاد انتخابات سازمان و نماینده دادگستری در این ستاد و عوامل اتاق فرمان و ضبط برنامه، روبه‌روی دوربین‌ها با مردم و طبق معمول برای مردم و درد و دل آن‌ها و نقش بی‌بدیلشان در انقلاب سخن گفت.

براساس قرار قبلی قرار شد ایشان ۱۸ دقیقه خطاب به مردم سخن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه ۱۰ دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد ولی متاسفانه تا پایان اشاره‌ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد. آیت‌الله هاشمی ۲۳ دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیدا و قرار قبلی اعلام نکردید، سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالا می‌خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد.

به هر حال پس از اتمام ضبط برنامه، به اتاق تدوین رفتم و با همکاری تدوین‌گر و مدیر برنامه‌ها ۱۸ دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم. ان‌شاءالله که در کمیسیون ممیزی این سخنرانی دچار تغییر نشود و بدون کم و کاست به طور کامل پخش شود.

متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می‌نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش‌هایی از نطق ایشان را حذف کردند. خوشبختانه متن کامل و سانسورنشده این سخنان در روزنامه‌ها و سایت‌ها قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام/ز

منبع خبر : ایلنا
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : *
 
متن بالا را وارد نماييد*
 
گزارش
روحانی
سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!
22 دو راه پولدار شدن
اگر می‌خواهید پولدار شوید این توصیه‌ها را جدی بگیرید
پیشخوان روزنامه
c5a1ade9f2fd4a60b30233d28b96175c.jpg
آخرین اخبار
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات شماره1 تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معرفی بازارچه رازق
سايت اقتصادي و بازار رازق براي حمايت از كالاي ايراني و همچنين توليدات داخلي بازارچه اينترنتي رازق را طراحي كرد تا همه توليد كننده ها بتوانند بدون واسطه محصولات خود را عرضه كنند.
در بازارچه رازق تمامي صنف ها تعريف شده است و توليد كننده ها با ثبت نام در سايت و پر كردن مشخصات در صنف مورد نظر و همچنين بر روي نقشه ايران تعريف خواهند شد.
بازارچه اینترنتی رازق به عنوان اولین حامی تولیدات داخلی کشور قصد دارد بطور شبانه روز اطلاعات مورد نظر را تکمیل و همچنین نسبت به اضافه کردن دیگر صنف ها اقدام نماید.
شركت ها و توليد كنندگان برتر هم مي توانند در بهترين فضاي ممكن تبليغات خود را ارائه كنند كه قطعا بخاطر وجود همه بازاري ها و توليد كنندگان داخلي بهترين نتيجه را خواهند گرفت.